Umění říci NE, když je to potřeba

Z hlediska duchovního vývoje jsou slovo „ne“ a postoj, který jeho vyslovení předpokládá, velmi důležité, protože jóga, jako autentická duchovní cesta, se ve skutečnosti zakládá na přání poznat lépe sebe sama a na aspiraci k nové skutečnosti, která předpokládá vytříbené stavy vědomí.

Přidat komentář

Karmajóga je cestou odpoutaného jednání, které aspirantovi umožňuje ladit se (vytvářet rezonanci) spontánně na univerzální duchovní energie. 

Prováděním denních činností nebo společenských povinností bez připoutanosti a touhy po obdržení výsledků/ovoce svého jednání, karmajogín neustále tříbí svou mysl a urychluje vnitřní vývoj.

Přidat komentář

Aforismy o meditaci

Specifickou „euforii“ a štěstí, které tak intenzivně prožíváme během úspěšné meditace, nemůžeme na tomto světě vyvolat žádnými jinými prostředky.

Různé formy hluboké jógové meditace, stejně jako všechny techniky lajajógy s mantrou velkých kosmických mocností a dokonce i lajajóga prováděná s bídžamantrami pro energetizaci a harmonizaci subtilních silových center (čaker), v nás probouzí překvapivě širokou škálu tajuplných a vytříbených zkušeností, skrze které duchovně dospíváme a zrychlujeme svoji vnitřní transformaci.  

Přidat komentář

Mé hledání Boha

Nicoleta Maftei zašla v hledání Boha až na hranici svých možností: 2 roky izolace v horách, mauna (závazek ticha), dlouhé půsty, 24hodinové modlitby.

V rozhovoru se svěřila o svých prožitcích rozšířeného vědomí, o stavech jednoty a o tom, jak jí zcela utichly myšlenky...

Přidat komentář

Stádia a překážky duchovní praxe

V počátcích bereme naši sádhanu jako činnost, která zabírá určitou vymezenou oblast našeho života a poskytujeme duchovní praxi předem stanovené období. Jak čas plyne začínáme si ale uvědomovat, že ve skutečnosti se součástí naší sádhany stává cokoliv co činíme.

Přidat komentář

Jóga a víra

Jóga ozřejmuje, že víra v naši božskou skutečnost, v nejvyšší věčné Já Átman a v Boha Otce se nemusí opírat ani o rozum ani o smyslové vjemy, které dokážou vytvořit iluzi nezvratné jistoty.

Silná víra se vždy odvíjí od tajemného vnitřního pocitu, od stavu absolutní jistoty, kterou zakoušíme jen skrze vnitřní duševní důkazy.

Přidat komentář

Pokora by neměla být zaměňována s poddajností, se zaslepeným bezpodmínečným podrobováním se, které nemá žádný smysl. Říká se, že aby mohl být člověk pozvednut, musí se umět sklonit.

Poddajnost je opravdu aktem poklony, avšak postrádá touhu po povznesení. Poddajnost vyvěrá ze slabosti, z nemohoucnosti a ze strachu před trestem...

Přidat komentář

Všechny myšlenky se na jemné vibrační úrovni projevují jako určitý energetický subjekt. Jakmile je jednou vyslána, šíří se myšlenka dále do prostoru a je následně buď přijímána či odmítána ostatními lidmi, kteří smýšlejí obdobně jako my.

Myšlenka v tom, kdo ji vysílá, vždy vyvolává receptivitu na specifickou energii, jenž je stejného druhu jako myšlenka sama. Proto je lidský život důsledkem kvality myšlenek člověka.

Přidat komentář

Abychom skutečně mohli praktikovat autentickou duchovní cestu, musíme nejdříve pochopit její vnitřní systém, určitou filozofii a tu pak prohlubovat, čímž současně získáme nutný podklad ale i nadšení a motivaci. Avšak pouhé intelektuální pochopení bez praktikování je jako fantazie bez možnosti jejího naplnění.

Nemáme se nikdy spokojit se shromažďováním poznatků či s novými nápady, aniž bychom rovněž zcela neobnovili celou naši bytost skrze reálnou praxi.

Přidat komentář

Touha po Absolutnu může mít různá vyjádření, od krátké a intenzivní modlitby k hluboké meditaci, od prostých jímavých slov šeptaných u kříže k hluboce inspirovaným žalmům v katedrálách.

Když se modlíme k Bohu, musíme tak především činit z hloubi duše. Musíme říkat to, co skutečně cítíme, ne to, co si myslíme, že Bůh chce, abychom cítili.

Přidat komentář
NAHORU