Velká kosmická mocnost Chinnamasta, zobrazovaná jako bohyně bez hlavy, je silou, která pomáhá upřímným a oddaným jogínům a jogínkám rozpustit svoji mysl, včetně všech myšlenek, připoutaností, zvyků či předsudků, do čistého božského Vědomí.

Pomáhá jim tak dojít k prožívání nadmysli blahodárné božské prázdnoty. Nemáme se proto ztráty hlavy či našeho času bát, jelikož dříve či později nás smrt provede velkou branou všechny, ať už si to přejeme, nebo ne.

Systém čaker vychází z prastaré moudrosti tantrajógy, ze které později vzešla hathajóga a kundaliníjóga. Probuzení čaker a vzestup kundaliní šakti tvoří v těchto tradicích základ veškeré praxe.

Tajemství dobrého zdraví, duchovního i duševního růstu, ba dokonce dosažení určitých nadpřirozených schopností spočívá v harmonickém probuzení čaker, čistotě, vitalitě a proudění sil skrze naše nádí.

Když skutečně miluješ duchovního mistra, nemiluješ jeho vnější osobnost, ale jeho nitro, šivaistické vědomí, které se snaží ti předat. To znamená, že vlastně miluješ sám sebe. Božské Já miluje božské Já.

Míst,o aby ses snažil milovat celý vesmír, miluj jednoho člověka, neboť Átman je tentýž v komkoliv.

Na přání návštěvníků Tantra Festivalu 2012 uveřejňujeme jako dárek plné znění přednášky Adiny Stoianové, kterou na festivalu prezentoval Josse Helman.

Mimořádná hodnota této práce spočívá především v tom, že účinným způsobem spojuje poznatky partnerské psychologie, neurologie a biochemie se starobylým učením tantry.

Člověk nemá pouze fyzické tělo – tedy to, které zkoumá anatomie a fyziologie. Každý máme i jiná těla, mezi nimi i to astrální, které nám umožňuje se podívat na svět z poněkud jiné perspektivy, z prostoru mnoha možností, kde nejsou žádné hranice – alespoň ne takové, jaké známe z naší roviny vnímání...

(rozhovor o astrální projekci)

Surja Namaskara (tzv. „pozdrav slunce“) je velmi dostupné a zároveň snadno osvojitelné tradiční cvičení jógy. Poskytuje aspirantům hluboce blahodárné účinky, spojené s obsáhlou dynamizací celé bytosti a s probuzením a harmonickým rozšířením solárního aspektu (Ha, + , jang) v člověku, který toto cvičení praktikuje.

Jóga a víra

Jóga ozřejmuje, že víra v naši božskou skutečnost, v nejvyšší věčné Já Átman a v Boha Otce se nemusí opírat ani o rozum ani o smyslové vjemy, které dokážou vytvořit iluzi nezvratné jistoty.

Silná víra se vždy odvíjí od tajemného vnitřního pocitu, od stavu absolutní jistoty, kterou zakoušíme jen skrze vnitřní duševní důkazy.

Cesta tantry nezahrnuje pouze milostné spojení, jak to řada lidí chápe, ale má být nahlížena jako neuvěřitelně komplexní a nevýslovné umění, vnímané skrze prožitky dvou hluboce propojených bytostí v intimní milostné hře.

Na úrovni samotného milování je v tantře kladen důraz mimo jiné i na milostné polohy, hluboce uvolněnou relaxační atmosféru, používání afrodisiak či na provádění rituálních gest, která během milostného spojení navozují posvátnost a pomáhají páru kontrolovat své sexuální energie.

Život v neustálém intimním spojení s otázkou „Kdo jsem já?“ představuje také skutečně pozitivní postoj k naší existenci. Dříve než rozpoznáme své duchovní poslání, než se začneme snažit o úspěch ve vnějším světě, bychom se měli sami sebe zeptat: „Co je život?“ a „Kdo jej žije?“

Pokud tak učiníme, dáme své existenci autentický nádech a tělo, myšlenky i emoce, které tu jsou, budou duchovně integrovány ve vizi zbavené osobního charakteru.

Pane, tuším, že stav, který nyní prožívám a jehož jsem dosáhl díky tvé Milosti, je vlastně vidžňána-átman, sféra čistého intelektu (sféra nadvědomí). Jasně vnímám božské Já v oblasti srdce, odlišně od tělesných vjemů; zároveň však stále vnímám svět jako odlišný ode mne samého.

Proto jsem přesvědčen, že to co prožívám, není nejvyšší realizace Já. Nechť na mne shlédne sám Bhagavan svým milostiplným pohledem, jímž dohlédne na jakoukoli vzdálenost...

NAHORU